Dags för besiktning

Fullständig information om kommande garantibesiktning av er lägenhet finns tillgänglig för dig som medlem i inloggat läge. 

Vecka 36 (måndag den 31 augusti) börjar de planerade besiktningarna utav föreningens lägenheter. Besiktningarna kommer att ske dels under vecka 35 och dels vecka 39.

Besiktningen sker på initiativ av Skanska som i och med detta får möjlighet att identifiera eventuella garantifel som behöver åtgärdas. Vår garanti löper sedan totalt i fem år och upphör under hösten 2023.

Besiktningsschema har sedan tidigare publicerats i vår Aptus-portal inklusive skärmar, samt i våra trapphus och på hemsida. Styrelsen har nu även börjat sätta upp lappar i trapphus och hos berörda lägenheter för att påminna om de kommande besiktningarna. Det är viktigt att alla gör sin del och lämnar tillträde för besiktningarna. Det ligger i föreningens intresse att få eventuella fel åtgärdade så snart som möjligt. Vi vill även passa på att påminna er om att varje medlem i föreningen har en skyldighet enligt föreningens stadgar att lämna tillträde till lägenhet för viktiga åtgärder.

Pga Covid-19 har Olden Bygg & Miljö (besiktningsföretaget) meddelat att lägenhetsinnehavarna ej får närvara vid besiktningen, men kan vänta utanför eller på balkong. Styrelsen har dock fått dispens att med en ledamot åt gången närvara vid besiktningarna för att få insyn i och kontrollera processen. Om ni av någon anledning ej vill att styrelsen ska närvara i er lägenhet, meddela oss via mail eller på plats vid besiktningen.

Se bifogat besiktningsschema och notera tid för besiktning i den del av huset där du bor.

Om ingen är hemma och kan närvara vid besiktningen måste lägenheten låsas i "serviceläge" så att besikgningsmannen kan komma in i lägenheten. Det går inte att byta besiktningsdag.

Observera

Det är av stor vikt att du som medlem loggar in på föreningens medlemssidor och besöker fliken "endast för medlemmar>garantibesiktning" för mer information om din kommande besiktning. Mail med inloggningsuppgifter skickades ut tisdag den 18:e augusti. 

Det är även mycket viktigt att du som medlem säkerställer att dina kontaktuppgifter i Primärs kundportal är uppdaterade och korrekta. Detta då styrelsen inför varje nyhetsutskick hämtar den senaste medlemsförteckningen med tillhörande mailadresser från Primärs kundportal.

Observera att i alla kontakter med styrelsen där du som medlem har frågor som rör din lägenhet är det föreningens femsiffriga lägenhetsnummer som ska anges, inte skatteverkets fyrsiffriga. 

Vänliga hälsningar, Styrelsen.